• Startup Campus

Közel 180 hazai és regionális kortárs alkotásnak adott otthont a 360 Design Budapest kiállítás

Frissítve: 2021. nov 24.

Teltházas kurátori és exkluzív tárlatvezetések, számtalan egyedülálló design alkotás, izgalmas installációk, kiemelt fenntarthatósági fókusz és nagysikerű design DIALOG kerekasztal-beszélgetések. Októberben egy héten keresztül várta a design iránt érdeklődő nagyközönséget az ingyenes 360 Design Budapest kiállítás a Bálna Budapest épületében. A hazai formatervezők cseh, lengyel és szlovák tehetségekkel közösen mutatták be Közép-Európa designipari kulturális gazdagságát, sokszínűségét és elképesztő alkotásaikat.

A Magyar Divat & Design Ügynökség második alkalommal valósította meg 360 Design Budapest kiállítását, amely során 28 hazai, köztük 6 tehetséges pályakezdő és 10 regionális designmárka alkotásait tekinthették meg az érdeklődők október első hetében a Bálna Budapest épületében. Idén a kiállítás az Art Market Budapest, illetve a Budapest Design Week rendezvényekkel stratégiai partnerként támogatta egymást, amelynek sikere a látogatók számában is megmutatkozott. Közel 3500 fő tekintette meg a cseh, lengyel, magyar és az online formában bemutató szlovák kortárs alkotásokat, köztük a kutyásoktól kezdve a családokon át, művészeken és befektetőkön túl életkortól függetlenül jöttek nem csak magyar, hanem külföldi érdeklődők is. A kiállítás iránti hatalmas érdeklődés korán megmutatkozott, hiszen az elmúlt két hónapban közel 40 ezer megtekintést ért el a 360 Design Budapest weboldal.


Az Ügynökség többek között azzal a céllal valósította meg idén is a kiállítást, hogy növelje a hazai és regionális formatervezők ismertségét, valamint elősegítse a nemzetközi piacra lépésüket. Ennek a célkitűzésnek eleget téve a bemutatkozó tervezők kimagasló eredményekről számoltak be: többeket már most megkerestek bútorgyártással és kereskedelemmel foglalkozó cégek, Michelin-csillagos éttermek, illetve különböző üzlethálózatok, akik szeretnének együttműködni az alkotókkal. A 360 Design Budapest értékesítésösztönző szerepéhez több platform is hozzájárult, hiszen az offline kiállítás résztvevői a kihelyezett QR kódok segítségével kaphattak bővebb információkat, míg az online látogatók a tárgyak melletti ikonra kattintva fedezhetik fel a designerek weboldalait. A kiállításról több mint 120 sajtómegjelenés született. A rendezvény keretében megvalósuló „Meet the designer” esemény és a design DIALOG edukációs jellegű kerekasztal-beszélgetések is nagy sikert arattak, a beszélgetések visszahallgathatók a HFDA YouTube és Spotify csatornáin is.


A kiállítás megvalósításakor különösen fontos szempont volt a fenntartható megoldások alkalmazása és a szemléletformálás. Ez a kiállítás koncepciójában is fellelhető volt, ugyanis a designtárgyak elhelyezéséhez és a kiállítótér berendezéséhez egy ház alkotóelemeit – gerendákat, betontömböket és téglákat – használták fel, amelyek hamarosan új funkciót tölthetnek be, így biztosítva helyüket a körforgásos értékláncban. A víz illúziója vagy a plafonra épített bálna is ezt a vonalat képviselte, hiszen míg az előbbi szintén újrafelhasználható anyagból készült, az utóbbi már nem használt, műanyag csomagolásokból volt megalkotva.


Idén izgalmas újdonságként a látogatók exkluzív tárlatvezetésekre is regisztrálhattak, melyeket különböző művészeti területek jeles képviselői tartottak. Az előadók saját élményeikkel töltötték meg és színesítették a tárgyakat, továbbá saját művészettörténeti értelmezésükben mutatták be azokat az érdeklődőknek. A kiállított tárgyak között számtalan design díjas alkotás is felfedezhető volt, amelyek közül néhány bemutatott tárgy a Max Cityben továbbra is megtekinthető.


Az első 360 Design Budapest kiállítás alkotásait hatalmas érdeklődés övezte az online térben, így nem volt kérdés, hogy idén is az esemény „figitális” megvalósítására kerül sor. A tavalyihoz hasonlóan az érdeklődők nemcsak a helyszínen tekinthették meg a designtárgyakat, hanem egészen új perspektívákból is tanulmányozhatták a látottakat a virtuális világban. A design túrákat a helyszínen kihelyezett VR-szemüvegeken keresztül is megtekinthették, illetve a látogatók a kiállítást a rendezvény honlapján online továbbra is bejárhatják, ahol a 360 fokos gömbpanoráma és a virtuális kiállítótér mutatja be a 360 Design Budapest alkotásait. A designtárgyak iránti érdeklődés az online térben sem hagyott alább, hiszen eddig több mint 1600 fő tekintette meg ebben a formában a kiállítást, a szám pedig folyamatosan növekszik. Ennek a lehetőségnek hála a magyar és régiós designereket, illetve az általuk tervezett közel 180 egyedülálló designtárgyat még többen megismerhetik, hiszen a kiállítás mindenki számára elérhető, illetve megtekinthető a 360 Design Budapest honlapján.


A 360 Design Budapest hivatalos weboldala itt érhető el.


A 360 Design Budapest virtuális kiállítótere pedig ezen a linken érhető el.