HUMDA
Startup Program
Célja, hogy olyan fiatal innovátorokat támogasson, akik ötleteikkel újat hoznak az autó- és motorsport, valamint mobilitás iparágába. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. és Startup Campus közös programja befektetési lehetőséggel, modern tesztkörnyezettel és naprakész vállalkozói ismeretekkel támogatja a legjobb innovációkat és versenypályára állítja őket
TokajTech
Startup Program
Forradalmasítsd a borászathoz, gasztro-nómiához, szállástechnológiához és turizmushoz kapcsolódó területeket és vegyél részt a programban, amely a Tokaj-Zemplén Térség Fejlesztési Program részeként született. Olyan innovatív, korai fázisú ötlet vagy prototípussal rendelkező termékek, szolgáltatások szükségesek, melyek a hozzájárulnak a világörökség részeként jegyzett táj fejlesztéséhez és az utazási kedv növeléséhez.
University
Startup Program
A program, ahol az egyetemi fejlesztési környezet, az izgalmas nemzetközi kihívások, az inkubációs szakértelem és a forrásbevonás találkozik - az innováció középpontjában pedig a tehetség áll. A kihívást az Adria Port Zrt. biztosítja logisztika, kikötői technológia és tengeri közlekedés területén.
A 2021-es program kihívásait az Adria Port adja logisztika, tengeri áruszállítás, hajózási trendek, kikötő mechanika, valamint kikötőhöz kapcsolódó, vízi és tengeri mobilitás témakörében. Olyan ötleteket várunk, amelyek például a big data, a blokklánc, a robotika, a mesterséges intelligencia, a felhő alapú és API megoldások, 5G-vel kapcsolatos újítások, az önvezető járművek és drónok, esetleg IoT vagy más okosmegoldások révén segítik a kikötői logisztika és intermodális szállítási szektor megújulását.
Kihívás
Logisztika, kikötői technológia és tengeri közlekedés
Üzleti és pénzügyi terv
Lean startup módszertan
Lean canvas és business model canvas módszertan
UX/UI, szolgáltatás- és terméktervezés, termékstratégia
Csapat- és időgazdálkodás
Piacra jutási stratégia
Stakeholder mapping módszertan
Storytelling kommunikáció
Nemzetközi validáció
Szellemi tulajdon (IP) az SZTNH szakembereivel
Ügyfélszerzés és értékesítés
Pitch deck és one-pager elkészítése
Pitch felkészítés
Inkubáció tematikája
Előadók, mentorok
Vitáry Dániel
Co-founder, Budapest Makery
Vitáry Dániel a tanulmányait a Budapesti Gazdasági Egyetemen kezdte közgazdászként, majd a Budapesti Corvinus Egyetemen szerezte meg a közgazdásztanár címet. Jelentős szakmai tapasztalattal rendelkezik az értékesítés, üzletfejlesztés, marketing és ügyfélkezelés területén. Olyan vállalatoknál dolgozott többek közt, mint az Apple, Be-novative és a Makery, két utóbbi létrehozásában társalapítóként is részt vett. Startup mentorként és tanácsadóként is tevékenykedik olyan cégekkel, mint az Édes Város, Local’s Lore, Insimu és a Codequate. Előadásokat tart a startup rendszerekről, folyamat- és partnermenedzsmentről, valamint az art és design sales sajátosságairól. Szintén speciali-zációihoz tartozik előadóként a customer success témaköre, a csapatépítés, motiválás, valamint a stra-tégiai tervezés és bevonás. Mentorként a megfelelő fogyasztói siker érdekében segíti a csapatokat a termék és piac definiálásában, az eszközök és taktikák kialakításában.
Turai István
Innovációs és termékfejlesztési
szakértő
Turai István 23 éve foglalkozik üzleti informatikai fejlesztésekkel és digitális termékmenedzsmenttel, és már számos startupot mentorált. Pályáját a Hewitt Associates bécsi központjában kezdte, majd a cég budapesti képviseletét vezette, később pedig külön-böző multinacionális cégeknél járta végig az IT fejlesztések számos szerepkörét. Az elmúlt évtizedben szoftvercégek és startupok termékeinek tervezé-sében, fejlesztésében és piaci bevezetésében vállalt meghatározó szerepet. Regionális innovációs mene-dzsereként részt vett a LogMeIn vállalati inkubációs programjának kialakításában. Jelenleg a Bene Studio-nál vezet nemzetközi termékfejlesztéseket. Tapasz-talatait képzéseken adja tovább: a Nemzetközi Üzleti Főiskolán e-Kereskedelmet tanított, a Startup Campusnál pedig az SCxBME, az UNI Győr, valamint a Reload Hungary csapatait oktatta, mentorálta.
Hábenczius Károly
Nemzetközi minősítésű coach, ICF
Hábenczius Károly orvosként elsajátította, hogy milyen beavatkozásokkal tudja az intenzív osztályokra kerülő gyermekek túlélési esélyeit növelni. Hegymászóként tapasztalatot szerzett abban is, hogy miképp tud orvosi ellátást nyújtani a Himalájában egy nyolcezres csúcs megmászása közben. Gyógyszeripari felső-vezetőként felépítette és működtette az ágazat leghatékonyabb értékesítési csapatát. Jelenleg nemzetközi minősítésű coach szerepben azt kutatja, hogy mivel tudja eredményesen támogatni az ügyfeleit abban, hogy elérjék azt, amire valójában vágynak és képesek.
Dr. Legeza Dénes
Iparjogvédelmi és szerzői jogi (IP) szakértő, Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala
Dr. Legeza Dénes jogász, kulturális antropológus, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala innováció-ámogatási főosztályának vezetője, szerzői jogi szakértő, a Szegedi Tudományegyetem oktatója. Széles ismeretekkel rendelkezik az iparjogvédelem és a szerzői jog területén; holisztikus látásmódjának köszönhetően minden innovatív ötletben meglátja a védendő szellemi tulajdont. Írásaiban és az előadásaiban törekszik közérthetően fogalmazni, gyakorlati példákkal, kis történetekkel és illusztrá-ciókkal színesítve a jog gyakran száraz nyelvezetét. Több tucat cikk és könyv szerzője, rendszeres előadója hazai és nemzetközi konferenciáknak. A kurzusain megtanítja, hogy hogyan lehet itthon és külföldön is levédeni egy márkát és egy dizájnt, valamint mesél az oltalomszerzés pályázati pénzből történő finanszírozásának lehetőségeiről is.
Tossenberger Tamás
Innovációs programok vezető,
Startup Campus
Tossenberger Tamás gazdasági újságírói, PR, branding, diplomáciai és üzleti inkubációs területen szerzett több mint 10 évet felölelő szakmai tapasztalatot hazai és nemzetközi környezetben. Tamás a legnagyobb magyar portáloknál és PR ügynökségeknél eltöltött évek után váltott innovációs ügynökségi pályára: közel 2 évet töltött a Design Terminal a nemzetközi inkubációja, a Mentorprogram vezetőjeként, illetve olyan nagyvállalatok innovációs programjain dolgozott, mint pl. a BlackRock, a MOL vagy az E.on. 2019 májustól a Startup Campusnál dolgozik, és jelenleg az innovációs programok vezetőjeként hazai és nemzetközi startupokat és tehetségeket támogat, iparágtól függetlenül.
Menyhárt Lia
Product design strategist
Menyhárt Liát formatervező mérnökként már az egyetem alatt is foglalkoztatta, hogy mi történik, miután megtervezünk egy terméket. Egyáltalán hogyan tervezzük, hogyan építsük fel a terméket, hogy az találkozzon a felhasználói igényekkel és egy szerethető, jól használható és hosszútávon sikeres termékké váljon? Ezeket a kérdéseket feszegetve, Lia ügynökségi munkája során találkozott számos ötlettel, céggel, prototípussal és azok sikereivel és bukásaival, amelyek számára mind esettanulmányként szolgáltak. Ezt követően tért vissza a terméktervezéshez, immár digitális vonalon. A MOME ID UX designer képzésén számos neves szakembertől tanulhatott, így ezt kiegészítve terméktervezői és marketing tapaszta-lataival megalapította saját cégét. Azóta számos startup életét segíti a számukra megfelelő terméképítési stratégiával, amelynek a szolgálta-tástervezés, kutatás, UX/UI design, termékkövetés és fejlesztés is szerves részét képezi. Emellett alapítóként a Végtagmentő applikáció startupban tevékenykedik.
Khader Attila
Befektetési igazgató,
Startup Campus
Khader Attila 2016 óta a Startup Campus vezető ta-nácsadója, 2019 óta pedig a Quantum Leap ügyvezető igazgatója. Az elmúlt években több száz vállalkozással találkozott és több, mint 40 sikeres forráski-helyezésben vett részt, melyeknek értéke meghaladja a 3 milliárd forintot. A portfóliójába tartozó csapatok befektetést kaptak magyar, brit és holland alapoktól is. Tőke mellett kapcsolatokat és együttműködési lehető-ségeket szervez a csapatok számára olyan partnerek-kel, mint például a Tungsram, az EIT InnoEnergy és a HFDA. 2017 óta startup tréningeket és oktatásokat tart Győrben, Londonban és Budapesten. Az Innovációs Hivatal által indított országos felsőoktatási HSUP kurzus szakmai tananyagának társszerzője.
Várdy Zoltán
Alapító-Ügyvezető, The Launch Code
Nemzetközi vállalkozásfejlesztési tanácsadó
Várdy Zoltán 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező, nemzetközi vállalkozásfejlesztési tanács-adó, előadó és író. Az Egyesült Államokban született és nevelkedett, a Cornell Egyetemen diplomázott. A magyar TV2 Csoport vezérigazgatója, később pedig az NBCUniversal International globális médiaválla-latának szenior alelnöke volt. Több mint 30 éves vezetői karrierje során New Yorkban, Budapesten, Londonban és Los Angelesben szerzett rálátást a nemzetközi üzleti életre. Zoltán az elmúlt évtizedek-ben olyan sikeres vállalkozásokat segített útjára indítani, mint az eEuropeMedia, Brainient, illetve az Antavo. Kifejlesztette a ’The Launch Code™’ módszertant, amely ötvözi mindkét üzleti környezet legjobb elemeit, hogy lépésről lépésre útmutatást adjon a startupoknak és KKV-knak a vállalkozásuk felépítéséhez és bővítéséhez. Szakmai cikkeket ír, emellett rendszeresen előad a vállalkozói szellemi-ségről, a menedzsmentről és a karrierfejlesztésről. Jelenleg részben Londonban, részben pedig Budapesten él feleségével és lányával.
GY.I.K.
Kik jelentkezhetnek az inkubációs programba?
+
Minimum két fős csapatok jelentkezését várjuk, 18 év felett, lokációtól függetlenül az ország bármely pontjáról. Bárki jelentkezhet, nem kitétel, hogy egyetemi hallgató legyen. A csapatban lehet külföldi csapattag is.
Ötlet vagy prototípus fázisú hardver és szoftver projektek, iparágtól függetlenül.
Mire van szükség a jelentkezéshez?
+
A jelentkezési felület pontos kitöltésére és választhatóan egy 1- max. 2 perces bemutatkozó videó feltöltésére.
A videóban a következőket várjuk tőletek:
-
csapattagok bemutatása,
-
megoldás rövid ismertetése,
-
és miért szeretnétek részt venni a programban, mit vártok tőle.
Mit kell vállalnia a csapatnak a programba való bekerüléskor?
+
Minden képzési alkalmon jelen kell lennie minimum egy csapattagnak.
Az inkubációt záró Demo Day-en, a meghívást kapó csapatok prezentálják ötletüket.
Minden képzési alkalmon kötelező a részvétel?
Mi történik, ha nem tudsz részt venni?
+
A minimum követelmény, hogy legalább egy csapattag képviselje jelenlétével a projektet minden képzésen.
Mekkora befektetést lehet kapni a program végén?
+
A program végén a Hiventures és Startup Campus Inkubátor befektetőktől lehet társbefektetői ajánlatot kapni. A Hiventures és Startup Campus Inkubátor kezdő befektetési ajánlata 20 millió Ft.
Milyen feltételeket kell teljesíteni,
hogy befektetést kaphasson a csapatod?
+
A Hiventures és Startup Campus Inkubátor innovatív projekteket vár, amelyek jelentős növekedési potenciállal bírnak. A csapatnak kész koncepcióval kell rendelkeznie a termékre vagy szolgáltatásra vonatkozóan.
A kiválasztott csapatok a Demo Day-en prezentálhatják ötleteiket, ahol pozitív döntés esetén elkezdhetik a befektetési folyamatot.
A befektetési folyamat az alábbi lépésekből áll:
-
Online jelentkezés a Hiventures weboldalán
-
Pénzügyi és üzleti terv megküldése (ezek elkészítésében segít a Program)
-
Befektetési Bizottság előtt történő pitch
-
Befektetési Bizottság döntése
-
Szerződéskötés és cégalapítás
-
Folyósítás
A programban való részvétel garancia-e a tőkebefektetésre?
+
A programban való részvétel nem jelent garantált befektetést, azonban előnyt jelent, hiszen a Hiventures és Startup Campus Inkubátor végig tudja kísérni a csapatok fejlődését. A befektetési döntési folyamaton ugyanúgy végig kell mennie minden csapatnak, a képzésen való részvétellel azonban ez a folyamat sokkal gyorsabb lehet, mint külső jelentkezéseknél.
Mi történik, ha a csapat külföldön él?
+
A program és a teljes képzés online formában valósul meg, így a világ bármely pontjáról várjuk a résztvevőket. Azonban a Hiventures befektetését kizárólag Magyarországon bejegyzett cég kaphatja meg.
Szükséges-e céget alapítani a program során?
+
Nem, pozitív befektetési döntés esetén lehetőség van a befektetővel együtt történő cégalapításra, amelyre a képzési program elvégzése után is sor kerülhet.
Mekkora tőkével kell rendelkezni a cégalapításhoz?
+
Az alapítók részéről elvárt önerő mértéke min. 300.000 Ft. Kft alapításához szükséges törzstőke fennmaradó része a befektetésből is befizetésre kerülhet.
Milyen jellegű tanácsadást biztosít a Hiventures a csapatoknak?
+
A Hiventures ismerteti a befektetési folyamatot és elvárásokat, biztosítja az üzleti tervezéshez szükséges sablonokat, valamint a tervezés során visszajelzésekkel látja el a csapatokat.